Akce školy

Na prázdniny

Krásné prázdniny všem!

Nejen druháci odcházejí na své další zasloužené prázdniny. Užijte si je všichni v pohodě a ve zdraví!

Teo Vostřel - Jak to bylo na Akademii...

Školní rok 2017/18 je pomalu za námi

O pišqworkového přeborníka 6. a 7. třídy

Ve čtvrtek 21.6. a v pátek 22.6. proběhly dva oddělené turnaje v pišvorkách.

Ve čtvrtek své síly poměřili žáci 6. třídy. Vzhledem k jejich malému počtu hráli systémem každý s každým. Výsledky jsou následující:

1. místo obsadil a Pišqworkovým přeborníkem 6. třídy se stal Ondra Hromádko.

2. místo získal Tomáš Brychta a z 3. místa se radovala Eliška Šulcová.

Rosická škola v galerii

Fotogalerie 1

Fotogalerie 2

Fotogalerie 3

Za pár dní skončí školní rok. Stalo se tradicí, že touto dobou má naše škola díky nabídce představitelů obce k dispozici velmi neobvyklý a krásný výstavní prostor bývalé cihelny v Rosicích.

Badatelé v Hostětíně, díl poslední

Někdy ráno bych se zase chtěla probudit v Hostětíně. Dát si k snídani fair trade kakao, namazat si chleba domácí pomazánkou a zapít to jablečným moštem. A potom celý den bádat a objevovat a hrát si…

Jako milou vzpomínku na náš pobyt jsme dostali od ekocentra Veronica video, na jehož natáčení pracovali žáci poslední odpoledne před odjezdem. Ve skupinách měli formou reportáže zpracovat vybrané výstupy z celotýdenního vzdělávacího programu. Nahlédněte společně s námi:

Školní výlet 1.třídy

První třída strávila čtvrteční dopoledne v Pardubicích na horolezecké stěně v Gekonu.
Nejdříve nám nebylo úplně jasné, co máme očekávat, ale hned po prvních minutách jsme se přestali obávat a strach už se vůbec neukázal. Horolezecká stěna byla v jedné místnosti a úplně všude, kam naše oči dohlédly. V celé místnosti byla jedna velká měkká žíněnka, do které jsme padali a dalo se na ní i skákat.

Spaní ve škole 3. třídy

Je čtvrteční klidný podvečer 14. června a třeťáčci obtěžkáni batohy, karimatkami a spacáky vchází do opuštěné budovy školy. Čeká je tolik očekávané spaní ve škole. Ale než si ustelou své improvizované tvrdé pelíšky na třídním koberci, zahrají si v tělocvičně s kin - ballem, obatikují si na památku bílá trička zářivými duhovými barvami, opečou si k večeři na školní zahradě párek, zatančí si na diskotéce v rytmu Just dance, odvážní projdou svíčkami osvětlenou stezku odvahy a radostně objeví i ukrytý lízátkový poklad. Nakonec usínají znaveni, ale i nabyti novými dojmy a zážitky ze společně strávených chvil, při rodinném filmu Jak vytrhnout velrybě stoličku.

Dobrou noc, sladké sny a zítra ráno se budeme těšit na koláčkovou snídani.

Toulky Vysočinou

Žďár nad Sázavou, Pilská vodní nádrž, Zelená hora, Havlíčkův Brod, vyhlídková věž kostela Nanebevzetí Paní Marie, Muzeum Vysočiny, Dům Karla Havlíčka Borovského, to vše byly cíle dvoudenního výletu sedmé třídy, který se uskutečnil 12. – 13. 6. 2018. Spolu se sedmáky jsme vyrazili do Rekreačního areálu Pilák, jež nám nabídl pohodové místo k ubytování, výborné občerstvení, bohaté sportovní vyžití, kupu herních atrakcí a krásné turistické trasy kolem Pilské vodní nádrže. První den byl tedy ve znamení: cestování, procházek, sportu, zábavy, společných her, zpívání a tančení. Druhý den, den s tak trochu deštivým kabátem, jsme poznávali kulturní památky Žďáru nad Sázavou a Havlíčkova Brodu.

Parkourový workshop

Parkour? Mnozí by si jistě mohli splést s jezdeckou disciplínou, v níž se jezdec na koni snaží v co nejkratším čase a s co nejmenším počtem chyb projet trasu s překážkami, nebo se trefit do časového limitu či hodnocení na styl. Avšak u nás se nejednalo o PARKUR, ale o PARKOUR – o moderní sportovní disciplínu pocházející z Francie, jejímž základem je schopnost dostat se z bodu A do bodu B bezpečně, plynule a účinně za použití vlastního těla a to prostřednictvím přemetů, salt vzduchem, skoků apod.

Výlet 8. třídy aneb za poznáním i sportem do Brna

V úterý 12.6.2018 vyjeli osmáci do Brna. Výlet to byl vydařený - krásné slunečné počasí, doprava bez zádrhelů, vzorné chování všech, optimální program, v kterém si každý přišel na své. Nechyběla trocha poznání (výklad si připravili Klára, Max a Ivča), nenáročná procházka centrem Brna, jízda "šalinou", sportovní aktivita, dobré jídlo i výhodné nákupy a ve vlaku vítané osvěžení v podobě vody zdarma - to se hodilo hlavně při cestě zpátky :-).

Domů jsme přijeli vyčerpaní, ale spokojení.

A pár postřehů samotných osmáků:

Kostnice Sv. Jakuba na Jakubském náměstí - novodobé poskládání kostí
Takto byly kosti poskládány původně, pouze přidáno ochranné sklo
Pohoda na náměstí Svobody
Brněnský orloj - my ho viděli obalený černou fólií a polepený srdíčky
Brněnský drak na Staré radnici, kolo na zdi připomíná dávnou sázku
V Jump parku jsme byli označeni páskami na zápěstí
Skákání do molitanových krychlí
Zahráli jsme si 3D vybíjenou podle vlastních pravidel
Ta pravá pravidla jsme našli na zdi až pozdě :-).
Trefit se do basketbalových košů není jednoduché normálně, natož z trampolíny
Jedno salto za všechny
Ufff, to je námaha.
Zasloužený oddych.
A jedeme domů. Voda přišla vhod.
Nezapřeme, že patříme k sobě.